Russen, Australiërs en Britten - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu Russen, Australiërs en Britten - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu

Russen, Australiërs en Britten

Door: Lex van de Westelaken

Blijf op de hoogte en volg Lex

06 Januari 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Ik hoop dat iedereen net zo goed het nieuwe jaar is ingegaan als mij! Gelukkig nieuwjaar dus nog.

Na mijn vorige verslag ben ik naar het circus geweest. Waar er plaats was voor een man of 1000 zaten er uiteindelijk misschien net 60/70.
Het is bij lange na niet zo professioneel als in Europa maar de beleving en de lol lijkt zoveel groter. Tijdens de clown/jongleurs act zochten ze vrijwilligers. En dus besloten ze de enige jonge westerling eruit te pakken die in het publiek zat, ik dus. De mensen vonden het of heel leuk wat ik deed of ze lachten me gewoon vierkant uit, ik ga voor de middenweg..

Erna nog naar het park geweest, een park is Azië is een sportplaats concertzaal en restaurant in 1 bijna. Overal wordt er gebadmintont, voetvolley en er is zelf een soort fitnessruimte gemaakt. Na een tijdje vond ik een eetstalletjes waar ze krokodil en struisvogel verkochten, dat moest geprobeerd worden natuurlijk! Het hele park stond ook vol met studenten die hun Engels probeerden te verbeteren door met toeristen te praten, wat erg gezellig kan zijn.

Daags erna heb ik de nachtbus gepakt naar de strandplaats Nha Trang waar ik ook oud en nieuw zou gaan vieren. De dame van het boekingbureau zei dat alles al vol zat en dat ik dus het beste een kamer van tevoren zou moeten boeken. Tegen mn principes in heb dit toch gedaan en ben ik een veel te dure kamer aangesmeerd.

De nachtbus ging voorspoedig, lekker geslapen en de tijd ging zo voorbij, tot we in Nha Trang aankwamen. Daar bleek dat een grapjas in mijn tas heeft zitten rommelen die tussen mijn benen lag toen ik aan het slapen was. Daar is (alweer) mijn telefoon uitgehaald en weer geld. 1 keer bestolen worden kan gebeuren in dit soort landen, maar blijkbaar heb ik slecht karma want 2 keer gaat toch wel ver. Ik ben hier echt een dag goed chagrijnig van geweest, maar gelukkig was het 31 december dus kon ik s'avonds mijn verdriet verdrinken. Toeval was dat een groep Engelsen die in Chiang Mai in Thailand had, van noord naar zuid Vietnam aan het reizen waren en dat ze die dag ook in Nha Trang nieuwjaar gingen vieren.

Er werd me verteld dat er een mooi feestje zou zijn in de Sailing Club net naast mijn hotel, dus daar zouden we heengaan. Er was een groot podium gebouwd op het strand net voor de zee, waar voor Aziatische begrippen best goede muziek werd gespeeld door Cubaanse band, al was er natuurlijk geen ontkomen aan de immens populaire Gangnam Style wat elk uur wel werd gedraaid.
Er werden vooral mixdranken geschonken in een soort van jamglazen, niet erg lekker en wat de dag erna bleek ook erg goed voor katers...
Na de sigaren en nog wat drankjes ben ik naar huis gegaan waar ik een erg diepe slaap zou komen.

Daags erna nadat mijn kater is weg gewerkt met een hotdog en een fruitshake maar weer uit eten gegaan met de Engelsen en s'avonds naar een bierproeverij gegaan waar ze erg lekker lokaal bieren schonken!

Ik besloot om nog 1 dagje te blijven relaxen in Nha Trang en nog naar The Hobbit te gaan, voor 2.5 euro wilde ik het wel een kans geven, en toch maar weer een goedkoper telefoontje gehaald, waarvan helaas de wifi wel heel slecht van is.
Nha Trang is blijkbaar een heel populaire vakantieplaats voor rijke Russen. Elk restaurant heeft een Engelse en een Russische menukaart en er zijn zelf speciale Russische reisbureau's. Het blijft elke keer zo grappig om Russen op straat te zien lopen en veel te foute en vaak te kleine kleren. En het lijkt wel of elke rijke Rus een overgewicht heeft en elke vrouw maandelijks wat botox krijgt bijgespoten. Dit kan natuurlijk leiden tot hilarische stelletjes.

De dag erna naar Hoi An gegaan weer met de nachtbus. Heel slecht geslapen deze keer vooral omdat ik bang was om weer bestolen te worden denk ik. Gelukkig heel snel een goedkoop en goed hotel gevonden in het centrum. De stad Hoi An zelf is echt prachtig, door de vele buitenlandse invloeden van vroeger zijn er veel verschillende soorten huizen, straatjes en gebouwen te vinden.
Het eten in Hoi An was echt het beste tot nu toe in Vietnam, samen met het zelfgemaakte, heel goedkope bier (10 cent) is het echt goed te vertoeven.
Twee dagen na elkaar met een andere groep Australiërs gezellig gedronken en gepraat. Die mensen kunnen echt drinken als beesten zeg niet normaal!

Vandaag met de bus in Hue aangekomen. In de bus een stel Brabanders leren kennen, het is toch wel weer apart om een zachte G te horen na 2 maanden vooral mensen uit het noorden te zijn tegengekomen.

Ik maak nog zoveel andere dingen mee, maar helaas als ik alles ga opschrijven dat worden het nog grotere verhalen dan dat ze al zijn...

Helaas reis ik naar het noorden van Vietnam toe waar het nu winter is. Hier in Hue is het nu gewoon vies weer met regen en koud. In Hanoi moet het nog erger zijn dus ik moet mijn gewone schoenen maar weer eens gaan zoeken..

Houdoe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

Lex

Ik ga op 11/11 eindelijk mijn langverwachte reis maken naar Azië! Te beginnen in Bangkok-Thailand, waarna de reis verder gaat naar nog onbekende bestemmingen. Ik heb er heel veel zin in en hoop er veel te leren, te zien en te doen! Op deze pagina zal ik proberen om af en toe wat verslagen te schrijven en foto's te plaatsen.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 7504

Voorgaande reizen:

11 November 2012 - 05 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: