Goodbye wonderfull Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu Goodbye wonderfull Vietnam! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu

Goodbye wonderfull Vietnam!

Door: Lex van de Westelaken

Blijf op de hoogte en volg Lex

15 Januari 2013 | Vietnam, Hanoi

Laatste dag in Vietnam is nu echt aangebroken. Morgenvroeg om half 6 staat de taxi klaar om me naar het vliegveld te brengen, dus nu het nog even tijd voor een blogje waarna ik zo weer mijn vaste straatkroegje op ga zoeken. Vanuit daar gaat mijn vliegtuig naar het gelukkig veel warmere en droge Bangkok. De regen en koud in Hanoi heb ik na een week ook wel gezien eerlijk gezegd.

Om heel simpel te zijn Halong Bay was echt een geweldige ervaring, de natuur maar ik had ook geluk met de mensen met wie ik op de boot zat en met de crew die er werkten.

Ik ging naar Halong Bay voor 1 nacht en 2 dagen. De eerste dag was het nog vrij mistig en waren de bergen van veraf bijna niet te zien helaas. De dag erna scheen wonder boven wonder gewoon de zon! De tweede dag lekker met zn alle op het bovendek gelegen wat gepraat en genoten van het geweldige uitzicht.

Het was een heel diverse groep. Een groep Australische meiden, een stel uit Zwitserlandstuk, een bizar rijke Ameikaan met zijn nogal jongere(zwangere) vrouw, een Canandese vrouw, een Australisch stel en naast mij nog een andere Nederlandse jongen. En dan natuurlijk nog onze hilarische Vietnamese gids. Dag 1 gingen we een grote rots opklimmen om het uitzicht te bewonderen, wat gewoon heel vet was en naar een grot wat ook weer prachtig was.

Maar het leukste was verreweg de avond erna. Het eten zelf was redelijk, maar na het eten kwam iemand op het geniale idee (ik niet deze keer) om te gaan vissen op de boot. Na een uurtje hadden we opeens 10 kleine inktvissen gevangen. De crew zei tegen ons dat we die in de keuken mochten gaan opeten. De inkvissen zelf smaakten best goed, alleen het zwarte spul wat eruit kwam was ietsje minder...

Erna kwam opeens zelfgemaakt rijstwijn uit de kast van een van de crew. Vooral ik en het Zwitsers stel hebben goed genoten van dit drankje wat nog het meeste smaakte naar grappa. Tot groot genoegen van de crew bleven we een paar uur mee feesten en drinken. Wonder boven wonder was ik daags erna degene zonder kater(!) in tegenstelling tot de rest van de zuiperds.

Hanoi zelf is best een leuke stad met mooi musua, vooral een gevangenis waar vroeger onder andere John Mccain heeft vastgezeten was mooi om te zien en het vrouwenmuseum is een aanrader. Helaas is het weer de hele week gewoon niet leuk geweest. Soms regen maar altijd gewoon koud, waar ik niet echt op zit te wachten op een vakantie.

Het leukste van Hanoi vind ik de straatbarretjes waar ze enorm goedkoop bier verkopen en waar je vaak superleuke en verschillende mensen tegenkomt. Ik heb er het simpelste en slechtste drankspelletje ooit geleerd wat is steen, papier, schaar en degen die verliest mag drinken van een stel Franse Canandezen, die tot mijn enorm grote ergernis gewoon ook in een groep lekker Frans gaan zitten lullen wat super irritant voor de rest van de groep...
Ik heb er slap gelult met een stel Amerikanen, Zweden, Britten en natuurlijk de grootste zuiperds van allemaal de Kiwi's en de Ausies.

Wat grappig is aan deze barren is dat het vaak zo druk wordt dat de kleine krukjes, waar je in Nederland vaak de kleuters en peuters op ziet zitten, tot bijna middenin de straat komen staan. Dat gebeurt totdat je een politiesirene hoort en dat je opeens op moet staan. Maar zodra deze politie de straat weer uit is staan de stoeltjes weer vrolijk op straat en kan je verder drinken:).

Zoals gezegd morgen dus weer naar het zonnige Bangkok, waar ik Fabian op ga pikken en ergens een mooi feestje gaan zoeken om de jetlag tegen te gaan!

Tot snel!

PS.
Natuurlijk vertel ik niet alles in mijn blog omdat sommige verhalen te leuk om zelf persoonlijk te vertellen in plaats van ze op een blog te gooien....

  • 20 Januari 2013 - 16:01

    Marja Uit Haps:

    Hoi Lex,

    Vanuit een koud Nederland genoten van je verhalen van de laatste weken je zult ondertussen wel terug zijn in Bangkok en daar hoort natuurlijk een feestje bij, dat wordt nog af kikken als je weer in Holland bent!!!
    Hier is het koud en we zijn gewoon aan het werk of druk met school, maar als je jou verhalen leest dan kan ik een klein beetje de vakantie sfeer voelen, MEEMAKEN is natuurlijk het allermooist.

    Geniet nog heel erg van wat komen gaat en van wat je al hebt meegemaakt,
    Hapse groetjes van ons allemaal.

    Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Lex

Ik ga op 11/11 eindelijk mijn langverwachte reis maken naar Azië! Te beginnen in Bangkok-Thailand, waarna de reis verder gaat naar nog onbekende bestemmingen. Ik heb er heel veel zin in en hoop er veel te leren, te zien en te doen! Op deze pagina zal ik proberen om af en toe wat verslagen te schrijven en foto's te plaatsen.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 7502

Voorgaande reizen:

11 November 2012 - 05 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: