Hello boys wanna come in? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu Hello boys wanna come in? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu

Hello boys wanna come in?

Door: Lex van de Westelaken

Blijf op de hoogte en volg Lex

29 Januari 2013 | Thailand, Bangkok

Toch maar weer een blogje gaan schrijven nu mijn laatste week ook alweer is aangebroken(!). Wat is de tijd toch bizar snel gegaan.

Ik heb de laatste 2 weken eigenlijk vooral gebruikt om goed te relaxen en wat biertjes te pakken op het strand met Fabian. En we sliepen in enorm mooie en luxe kamers wat toch wel erg wennen was voor mij na maandenlang in cheapie cheapie kamertjes/dorms te slapen.

De dag na mijn laatste blog moest ik een vlucht pakken van Hanoi naar Bangkok, het is een vluchtje van 2 uurtjes wat vrij relaxt is verlopen.
Daags voor mijn vlucht besloot ik toch weer naar een straatbar te gaan om 1 biertje te pakken. Nouja natuurlijk bleef het niet bij 1 biertje want ik kwam daar 3 andere Nederlandse jongens tegen zodat ik uiteindelijk weer om 3 uur thuiskwam. Wat natuurlijk heel slim is als je 2 uur erna alweer wordt opgehaald door een taxi.

Bij aankomst in Bangkok maar meteen een taxi genomen naar Khao San Road, daar een hotel heb geboekt en meteen erna Fabian ben gaan ophalen op het grotere vliegveld. Na een uurtje zoeken zag ik hem toch eindelijk zitten en zijn we naar het hotel gegaan.
Zoals iedereen die voor het eerst door Bangkok rijd/loopt keek hij zijn ogen uit.

De dagen in Bangkok hebben we wat tempels bezocht en wat lekkere livemuziek geluisterd. Daarna zijn we door gegaan naar het plaatsje Kanchanaburi vooral omdat Fabian graag olifant zou willen rijden. Na de chaos van Bangkok was het een heerlijk rustig stadje zonder al de irritante verkopers en taxidrivers.

Het olifant rijden was echt weer super, voor mij de tweede keer maar het blijft een hele belevenis. Na het olifantje rijden mochten we nog even de olifant wassen in een riviertje, en als laatste moesten we ons vast houden aan de oren van dat beest en werd geprobeerd om je ervan af te gooien door een soort van rodeo, en natuurlijk verloor ik...

S'avonds in het dorpje nog een enorm vette band gezien. Vooral omdat midden in een nummer opeens een nieuwe zanger erbij kwam die ik het beste kan beschrijven als een mix tussen Marilyn Manson en een beetje dikke Bono met een enorm vette rockstem!

Dag erna maar meteen de bus gepakt naar het eiland Koh Samui waar we de hele week zijn gebleven door het mooie strand, lekkere bier en vooral omdat we oude mannen konden uitlachen die de girlie en ladyboy kroegen ingingen en een uurtje erna met een vrouw (man?) eruitkwamen.

Deze "vrouwen" hadden stemmen die volgens mij glas konden breken zo hard en fel waren ze. Daar komt ook de titel van mijn blog vandaan. Zeker s'avonds als je in een zijstraatje inliep werd er van alle kanten dit geroepen met nog wat andere dingen wat ik maar niet hier op ga schrijven :).

Gelukkig waren we allebei nuchter genoeg om er niet op in te gaan, in tegenstelling tot een groep Engelse jongens die zo shitfaced waren dat ze de dag erna voor een onaangename verassing kwamen te staan toen ze wakker werden.....

De rest van de week stond vooral in het teken van relaxen en een beetje stappen, maar vooral naar het toeleven naar de Full Moon Party een eiland verderop. Als je niet weet wat voor soort feest het is: http://en.wikipedia.org/wiki/Full_Moon_Party

We hebben zelf niks mee gekregen van enig geweld of drugs op dit feest. Het feest zelf was erg vet om mee te maken, traditie is om je voor het feest in te smeren met lichtgevende verf en dan helemaal los te gaan met buckets drank en bier, wat vrij goed was gelukt. Fabian heeft wat mooi foto's gemaakt ervan die ik ook nog wel krijg als ik weer in Nederland ben.

Omdat hij de 29e alweer naar huis toe moest vliegen moesten we de dag erna meteen de bus in naar Bangkok, ik had gelukkig iets minder gezopen als Fabian en zag ik er nog enigzins levend uit tijdens de verschikkelijke busrit zonder slaap naar Bangkok.

Vandaag is Fabian al vroeg naar huis gegaan en kon ik lekker uitslapen en erna weer een nieuwe kamer zoeken. Gisteravond zijn we tot mijn grote verbazing een meisje tegengekomen uit Woensel, waarmee ik vanavond nog gezellig een drankje mee ga doen en dan morgen denk ik naar een kleiner stadje ga om de drukte van Bangkok nog even te ontvluchten:).

Het is heel raar voor me om te bedenken dat ik over een goede week alweer thuis ben, dat zal weer een hele cultuurschok worden denk ik. Gelukkig is het erna alweer snel carnaval!

Tot snel,
Lex

  • 29 Januari 2013 - 09:34

    Lisanne:

    hoihoi Lex,

    Geniet nog van je laatste weekje, je zal we wat bijgekleurd zijn ondertussen. Dat is al een carnavals outfit opzich tussen hier alle bleekscheten. Tot snel

    xxx

  • 04 Februari 2013 - 19:34

    Marja Uit Haps:

    Hoi Lex,

    Nog effe en je landt op Hollandse bodem het is super snel gegaan volgens mij maar je komt terug met een RUGZAK VOL met.............................. dit laat ik je lekker zelf invullen.
    Ben benieuwd naar je verhalen in het echt en je reactie als je weer Hollandse grond onder je voeten voelt.

    Een goeie reis terug geniet van je ontvangst op het vliegveld en hou die mooie momenten en ervaringen zolang mogelijk vast!!!!!!!!!!

    Heel veel groeten uit Haps ook aan het thuisfront

    Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Lex

Ik ga op 11/11 eindelijk mijn langverwachte reis maken naar Azië! Te beginnen in Bangkok-Thailand, waarna de reis verder gaat naar nog onbekende bestemmingen. Ik heb er heel veel zin in en hoop er veel te leren, te zien en te doen! Op deze pagina zal ik proberen om af en toe wat verslagen te schrijven en foto's te plaatsen.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 7521

Voorgaande reizen:

11 November 2012 - 05 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: