Tempels, treinen en Tony - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu Tempels, treinen en Tony - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu

Tempels, treinen en Tony

Door: Lex van de Westelaken

Blijf op de hoogte en volg Lex

16 November 2012 | Thailand, Ayutthaya

15 November ben ik eindelijk Bangkok ontvlucht. Beter gezegd Khao San Road ontvlucht. Khao San Road is een straat in Bangkok waar de meeste backpackers zijn gevestigd. Nou als je een weekje Salou boekt dan heb je waarschijnlijk dezelfde ervaringen als een paar dagen KSH.
De straat werd overspoeld met dronken Engelsen en Duitsers. Gelukkig heb ik nog wel met een paar Nederlanders een avondje kunnen drinken dus dat was alweer een plus.

Na te zijn uitgecheckt bij een hostel ging ik met een tuk tuk op weg naar het treinstation. Met de tuk tuk door Bangkok rijden bleek nog echt heel leuk. Veel gezien en gehoord.

De rit naar Ayuthaya ging voorspoedig tot we halverwege opeens stilstonden, de wissel bleek kapot te zijn en zo werd een anderhalf durend ritje opeens een rit van bijna 4 uur....

Na veel te laat in Ayuthaya te zijn aangekomen heb ik maar besloten het eerste beste hostel te pakken wat ik zag. Het kostte maar 2 euro voor een nachtje dus ik was op het ergste voorbereid. En het ergste kwam dus ook, overal schimmel, vies beddengoed en de plaatselijk markt begon om 6 uur weer vrolijk met koken en te schreeuwen, zeer goed voor de nachtrust dus.

Vandaag (gedwongen) vroeg m'n bed uit de stad te verkennen en de tempels te gaan bekijken. Het andere deel van de stad was alleen te bereiken met een klein veerpont. Naast het pontje lag een klein restaurantje met een enorm mooi uitzicht op de rivier en de huisjes. Daarna toch maar mijn tassen afgezet bij Tony's place mijn nieuwe hostel.

De stad Atuthaya staat bekend om zijn vele oud tempels van vroeger.
Naast deze tempels reden vele olifanten rond wat natuurlijk alweer erg mooi was om te zien! De tempels waren interessant om te zien en bij rond te lopen. Nu is het 9 uur s'avonds en het is nog dik 30 graden dus mooi weer om buiten te zitten:).

Morgen of overmorgen ga ik naar Khao Yai National Park waar ik hopelijk wat wilde olifanten en apen zal zien!

Ik maak er weer een heel verhaal van zie ik, maar ik wil deze verhalen ook gebruiken als een soort van dagboek dus vandaar.

Groetjes uit Thailand!

  • 16 November 2012 - 15:27

    Vinkivinken:

    God, wat ben ik jaloers!! Rijdende olifanten!!

  • 16 November 2012 - 17:10

    Lisanne:

    Super verhalen lex!
    en erg leuk om te lezen :D
    Limo's, schimmel, tuctuc's echt tof!
    ik ben erg benieuwd wat je nog mer mee gaat maken.

    groetjes lisanne ( en jasper natuurlijk)

  • 16 November 2012 - 21:44

    Martika / HArry:

    DAg Lex,
    Geweldig, je reis is gestart (nu elke dag even kijken of er weer nieuwe verhalen zijn)
    Je weet het, een mooi shot van een olifant is altijd welkom.
    Lex, geniet van deze reis en breng niet te veel tijd slapende door. Dat is een beetje zonde van de tijd
    Groeten
    Harry - Martika

  • 19 November 2012 - 20:10

    Familie Van Pinxteren:

    Ha Lex,
    Groeten vanuit een warm Hout Bay, Zuid-Afrika! Bij jou lopen de temperaturen ook al aardig op lees ik. Gaaf die avonturen die je meemaakt. We wensen je alvast een hele fijne verjaardag en ons mam zegt dat je dan maar een schimmelvrij hostel voor 3 euro moet boeken om jezelf te verwennen :-)!

    De groetjes en tot je volgende verhaal, wij zijn benieuwd! Veel plezier.
    Ton, Truus, Ingrid & Ben

  • 20 November 2012 - 09:40

    Lex Van De Westelaken:

    Bedankt allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Lex

Ik ga op 11/11 eindelijk mijn langverwachte reis maken naar Azië! Te beginnen in Bangkok-Thailand, waarna de reis verder gaat naar nog onbekende bestemmingen. Ik heb er heel veel zin in en hoop er veel te leren, te zien en te doen! Op deze pagina zal ik proberen om af en toe wat verslagen te schrijven en foto's te plaatsen.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 7539

Voorgaande reizen:

11 November 2012 - 05 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: