Khao Yai National Park - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu Khao Yai National Park - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu

Khao Yai National Park

Door: Lex van de Westelaken

Blijf op de hoogte en volg Lex

20 November 2012 | Thailand, Ayutthaya

Hoi allemaal.

De dag na mijn laatste verslag heb ik eindelijk mijn reis een beetje uitgestippeld en ik ben er best tevreden over moet ik zeggen, nu maar kijken hoe het allemaal gaat lopen.

Khao Yai is het oudste national park van Thailand en ook een van de mooiste. Vanaf het dorpje Pak Chong worden er vele reizen georganiseerd naar dat park toe, dus ik besloot erheen te gaan. In de trein kwam ik een Francaise tegen en een Italiaan, het bleek dat zij al een hotel en excursie hadden geboekt dus ik ging mooi met deze mensen mee. Er bleek nog een plaatsje open te zijn dus om 2 uur kwamen we met de trein aan en om 3 uur zat ik alweer in de tuk tuk op weg naar de vleermuizengrotten.

Onderweg stopten we af en toe omdat de gids opeens langs de weg een slang zag of een enorme spin. Meestal waren deze niet giftig dus ik was elke keer de eerste die ze wel wilde aanraken/aaien.

De vleermuizengrotten waren misschien wel het mooiste wat ik had gezien tot dan toe. Overal vlogen van die beesten net langs of tegen je oren rond en op de grond liepen overal enorme spinnen en andere vreemde beesten rond die dan ook vrolijk in onze handen werden geduwd door de gids.

S'avonds lekker slap geluld met de mensen uit de groep en een lekker goedkoop biertje erbij. Ze kwamen uit de hele wereld: Canada, Zweden, Frankrijk, Italie,Spanje, China en Engeland.

De dag erna ging de wekker om 7 uur zodat we om 8 uur in de wagen zaten op weg naar de jungle van Khao Yai. Meteen toen we er aankwamen zagen we een cobra liggen onder een boom en sprongen er een soort van kaaiman in het water.

De jungletrekking die erna volgde begon wat saai maar na een uurtje of 2 zag de gids opeens een paar gibbons hoog in de bomen zitten met een baby'tje erbij. Wat een enorm mooie beesten zijn dat zeg!

Nog geen 30 minuten later gooide de gids opeens een schorpioen op mijn arm die er gelukkig mooi bleef zitten in plaats van mij te gaan bijten.

Overal langs de weg kwamen we allemaal soorten apen tegen die ook gewoon rustig bleven zitten terwijl er auto's langs bleven rijden. Aan het einde van de dag kwamen we een enorme groep met apen tegen ook met heel veel kleintjes erbij die werden ontvlooid door de moeder. We hadden een beetje de pech dat de olifanten een beetje schaars waren die dag. Maar op de weg terug naar het guesthouse zagen we toch nog een enorme olifant lopen midden op weg, het beest werd een beetje opgejaagd door de locals dus de chauffeur moest oppassen dat de olifant ons niet ging aanvallen wat gelukkig niet gebeurde....

Aan het eind van de dag nog even samen gegeten om de trip goed af te sluiten en de foto's van elkaar nog maar een keer bekeken.

Vandaag ben ik met de trein terug gegaan naar Ayuthaya hopende dat ik vanuit hier een nachttrein kon boeken naar een grote stad in het noorden Chiang Mai. Wonder boven wonder was er nog een bedje vrij zodat ik over een paar uurtjes lekker de trein in ga om morgen in de een na grootste stad van Thailand aan te komen, waar ik ook mijn verjaardag ga vieren denk ik.

Ik hoop volgende week ergens wat foto's te kunnen toevoegen, daarvoor is het wifi hier nog te langzaam en te onbetrouwbaar.

  • 21 November 2012 - 13:25

    Marie Q:

    I don't understand everything, but it's cool to see your blog!
    The jungle was a nice experience, see you maybe in Chaing Mai!
    "A +"
    Marie (Frankrijk)

  • 23 November 2012 - 08:38

    Maria En Ad Mariahout:

    Hoi Lex,

    Met veel interesse en ook wel wat jaloezie volgen wij je reis door Zuid-oost Azie. Op deze manier is je leven een stuk avontuurlijker geworden, denken wij. Geniet van het land, de natuur en vooral van de mensen, die je er ontmoet en hou je Thai.

    Maria en Ad, Mariahout

  • 23 November 2012 - 14:55

    Ben En Tiny Van De Rijdt:

    Veel plezier op je ontdekkingsreis is het verre Azië. Geniet ervan. Maak er iets moois van.

  • 25 November 2012 - 12:00

    Marja Uit Haps:

    Hoi Lex,

    Met veel plezier je verhaal gelezen, ben je ondertussen in Chaing Mai beland want het is bijna tijd om je verjaardag te vieren , alvast proficiat vanuit hier met veel windkracht.
    Hoe vieren ze daar eigenlijk verjaardagen ben benieuwd of er ook gewoontes zijn net als hier vast wel.
    Nou geniet van de momenten en slurp alles in je op GROETEN!!!!!!!!!

    Bruijntjes Haps

  • 26 November 2012 - 08:56

    Daantje:

    Hey Lex,

    Kijk uit dat je geen virus op je SD-kaart krijgt bij het toevoegen van je foto's. Had ik namelijk wel in Hongkong. Alleen op veilige plaatsen je foto's uploaden.

    Mooie verhalen, niks voor mij al die spinnen.........

    Fijne reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Lex

Ik ga op 11/11 eindelijk mijn langverwachte reis maken naar Azië! Te beginnen in Bangkok-Thailand, waarna de reis verder gaat naar nog onbekende bestemmingen. Ik heb er heel veel zin in en hoop er veel te leren, te zien en te doen! Op deze pagina zal ik proberen om af en toe wat verslagen te schrijven en foto's te plaatsen.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 7535

Voorgaande reizen:

11 November 2012 - 05 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: