Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Lex van de Westelaken

Blijf op de hoogte en volg Lex

26 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Er is de laatste week erg veel gebeurd dus zal wel een groot verslag worden denk ik.

De avond na mijn laatste bericht ben ik de nachttrein naar Chiang Mai ingestapt. Ik had echt geen idee wat ik moest verwachten, maar de rit viel zeker mee. In de nachttreinen heb je twee opklapbedden onder elkaar, die om een uur of 11 worden opgezet door de mensen die in de trein werken.

Toen ik bij mijn bed aankwam, bleek er al een jongen te zitten die in het bovenste bed zou gaan slapen, en ik dus het onderste. Deze jongen kwam uit Nieuw-Zeeland en we hebben de hele avond zitten praten over reizen, wat best leuk was aangezien hij al bijna een halfjaar onderweg was.
Het slapen ging iets minder in de trein door alle bochten en hobbels onderweg.

Bij aankomst in Chiang Mai was ik redelijk brak, maar werd meteen weer opgewacht door een hele horde tuk tuk's. Maar snel in een tuk tuk gestapt en op zoek gegaan naar een hostel.

De eerste dag in Chiang Mai vooral erg rustig aan gedaan en een beetje de stad verkent. Ik werd aangesproken door de eigenaar van het hostel die ook trekking boekt in de jungle. Hij raadde de non-touristic route zelf aan, ook al was die 3 keer zo duur dan de toeristische besloot ik toch om deze te nemen.

De dag erna verzamelden we om 6 uur in het hostel met de groep die bestond uit nog een Nederlander, een Zweed, een Brit en een Hongaarse. Het was een hele leuke groep waar er vooral heel veel over voetbal werd gepraat dus dat was zeker prima.

Na een paar uur rijden kwamen we aan bij de eerste stop, een olifantenresort. Hier gingen we stukje rijden op de olifant en daarna de beesten voeren en wassen in het riviertje. Dit was allemaal erg mooi om een keer te hebben gedaan, al was het olifantje rijden nog best eng als zo'n beest opeens vol naar beneden gaat en jij zit op z'n rug in een mandje...

Hierna gingen we een paar uur de jungle in lopen naar een afgelegen dorpje midden in het niks. Deze mensen hadden geen stromend water, geen eltriciteit en al helemaal geen wifi-spots, dus al met al het was alsof je honderden jaren in het verleden ging. In de avond was het tijd om te gaan jagen naar het avondeten. Dat betekende op zoek naar ratten en padden. De padden waren zo gevangen en smaakten ook zeker niet verkeerd in de avond. De ratten waren die dag te slim, en ik moet zeggen dat ik dat niet zo heel erg erg vond.

Gelukkig hadden de locals zelf wat kippen en gingen we dus die roosteren boven het kampvuur. De gids had van de stad wat rijst en specerijen meegenomen en dit werd allemaal gekookt door de locals. Dit eten was verreweg het lekkerste wat ik de laatste weken heb gegeten, en dat zegt veel want het Thaise eten is echt heel goed te eten. De kinderen waren erg verlegen daar natuurlijk, maar toen er s'avonds een Iphone met Fifa erop tevoorschijn kwam kwamen ze van alle kanten aangerend.

Na een koude en korte nacht gingen we verder op pad met twee dorpshonden die ons volgden tot aan het volgende dorp waar we gingen lunchen, wat natuurlijk weer rijst betekende. Hier ergens ben ik waarschijnlijk ergens mijn camera verloren, waar ik nogal van baal aangezien er heel veel mooie foto's op stonden van olifanten en de natuur. Gelukkig krijg ik binnenkort de foto's doorgestuurd van de Engelsman.

Na een uurtje te hebben gezwommen bij een waterval was het weer tijd om naar Chiang Mai te gaan. Na een paar uur rijden kwamen we er eindelijk weer aan.

In de avond gingen ik, de Zweedse jongen en de Nederlandse jongen uit eten. Erna besloten we de kroegen op te zoeken, wat nog een hele opgave was. Voor je bij de "normale" kroegen komt, moesten we nog eerste langs vele ladyboy kroegen en de " massage" salons...
Dit was echt een enorm bizare ervaring en ik kon dan ook niet ophouden met lachen.

Het uitgaan hier is best prima en er hangt een hele relaxte sfeer en iedereen spreekt iedereen aan voor een gesprekje. Na vele Changs was het om een uurtje of 4 tijd om huiswaarts te keren.

Gisteravond nog even naar het Thaiboksen wezen kijken. Als je zo live bekijkt is het echt een heel mooie sport om te bekijken, er gebeurd genoeg. Na nog een biertje te hebben gepakt om mijn verjaardag te vieren (23 alweer) ging ik lekker te bed om vandaag/vanavond weer los te gaan in de kroeg.

Mijn plan is om de 29e naar Laos te vertrekken omdat hier de 28e nog een festival is wat blijkbaar erg de moeite waard is.

Zoals ik al zei een erg groot verslag, maar gebeurd in een week tijd nou eenmaal best veel:)

Nu ga ik een nieuwe camera ergens halen en ergens in een normale massage salon eens genieten!




  • 26 November 2012 - 09:03

    Daantje:

    Oké, een virus op je SD-kaart is waarschijnlijk minder erg dan je camera verliezen...........

  • 26 November 2012 - 10:09

    Jurie:

    Super leuke verhalen allemaal Lex! Het lijkt me echt een hele leuke ervaring, vooral het contact met al die andere reizigers die je ontmoet.

    Ik hoop dat je volop geniet van je reis daar. Toch hoop ik wel op een homecoming party (laat de datum op tijd weten, dan zorg ik dat ik langer kan blijven dan de vorige keer)!

  • 26 November 2012 - 21:28

    Maria/Ad:

    Lex, proficiat met je 23ste verjaardag. Neem er een lekkere grote op. Smaken ook daar goed. Doen wij het hier!!!

    Maria en Ad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lex

Ik ga op 11/11 eindelijk mijn langverwachte reis maken naar Azië! Te beginnen in Bangkok-Thailand, waarna de reis verder gaat naar nog onbekende bestemmingen. Ik heb er heel veel zin in en hoop er veel te leren, te zien en te doen! Op deze pagina zal ik proberen om af en toe wat verslagen te schrijven en foto's te plaatsen.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 7532

Voorgaande reizen:

11 November 2012 - 05 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: