Op naar Laos! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu Op naar Laos! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lex Westelaken - WaarBenJij.nu

Op naar Laos!

Door: Lex van de Westelaken

Blijf op de hoogte en volg Lex

29 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Nu nog maar eventjes een blog schrijven aangezien ik vanavond richting Laos ga.

Wat ik vorige keer ben vergeten te zeggen is dat het vanaf 25 november al een festival is dat duurt tot vandaag, Loi Krathong. Dat betekent vooral dat er heel de dag overal vuurwerk wordt afgestoken en overal langs de rivieren worden grote lampionen in de lucht gelaten, wat vooral s'avonds een enorm mooi plaatje opleverd met honderden misschien wel duizenden lampionen hoog in de lucht. Eergister en gisteren was er ook een grote optocht met daarin allerlei volken uit heel Thailand met de klassieke klederdracht.

Na mijn laatste blog, op mijn verjaardag dus, ben ik met de mensen met wie ik de jungle trekking heb gedaan gaan uit eten. Toen ze hoorden dat ik jarig was, werd er natuurlijk bier bij besteld en werd besloten dat we op stap moesten gaan...

Daar natuurlijk eerst weer goed gelachen overal hoe slecht sommige ladyboys eruit zien, en hoe dronken mannen (vooral Engelsen) niet doorhebben waarmee ze aan het praten zijn. Gelukkig vonden we vrij snel twee Deense meiden waarmee we de hele avond gezellig hebben zitten drinken en praten.
Toen deze mensen ook doorkregen dat ik jarig was werd er opeens nog meer drank besteld, en verjaardagsnummer bij de DJ aangevraagd.

Na deze hele gezellige avond kwam de dag erna de onvermijdelijk Changover. In plaats van de hele dag op bed te blijven liggen besloot ik om naar een tempel in de bergen te gaan en naar een tijgerkamp te gaan.

De tempel was wel heel mooi, maar ik heb de laatste weken al zoveel boeddhistische tempels gezien dat je ze na een tijdje wel hebt gezien.

Het tijgerkamp was toch een beetje een twijfelgeval aangezien ik verhalen had gehoord dat deze tijgers gedrugeerd werden en dat toeristen hierdoor gewoon op de tijgers konden liggen, zonder dat deze beesten iets zouden uithalen. Volgens officiele papieren werd er geen drug of iets in de beesten gestopt, ze worden alleen van jongs af aan geleerd om niet te bijten, en lekker relaxt te blijven liggen als er vreemden binnenkwamen. Dat zullen we dan maar geloven...

Aangekomen bij het tijgerkamp, werd ik samen met een erg aardige Amerikaan die blijkbaar voor Coldplay werkt en tourt samen de kooien ingestuurd. En je kon inderdaad gewoon op de tijgers liggen en beetje met de staart spelen zonder dat hij iets deed. Alleen in de ogen kijken werd wel verboden omdat ze dan gaan denken dat ze mogen gaan spelen, en met een tijger spelen is nooit echt een goed plan.

Gisteren was het hoogtepunt van Loi Krathong met een miss en mister verkiezing van Chiang Mai en weer veel vuurwerk en lampionen. S' avonds ben ik eindelijk naar het Muay Thai wezen kijken. Dit was echt heel vet om te zien. Als eerste was er een gevecht tussen twee vrouwen van nog geen 50 kilogram denk ik, ze vlogen echt in het rond. En als laatste vocht een enorm grote Fransman tegen een chubby Thai, die in 3e ronde heel hard tegen de grond werd gewerkt. Uiteindelijk met gokken nog wel breakeven geindigd gelukkig:)

Ik heb gisteravond/nacht de trip naar Laos geboekt en vanavond wordt ik al opgehaald om over 2/3 dagen in Luang Prabang aan te komen. Dat gaat allemaal heel snel hier dus!

Tot de volgende keer maar weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lex

Ik ga op 11/11 eindelijk mijn langverwachte reis maken naar Azië! Te beginnen in Bangkok-Thailand, waarna de reis verder gaat naar nog onbekende bestemmingen. Ik heb er heel veel zin in en hoop er veel te leren, te zien en te doen! Op deze pagina zal ik proberen om af en toe wat verslagen te schrijven en foto's te plaatsen.

Actief sinds 30 Sept. 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 7536

Voorgaande reizen:

11 November 2012 - 05 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: